Naprawa klimatyzacji w wozidłach, maszynach , traktorach, ciężarówkach

Klimatyzacja w ciągnikach siodłowych, samochodach ciężarowych, koparkach, maszynach budowlanych, wiertnicach, kombajnach leśnych, kombajnach rolniczych, traktorach też się psuje lub bywa awaryjna…

W tych pojazdach też jest klimatyzacja, jak ją eksploatować, na co zwrócić uwagę?

Najczęściej spotykany problem z klimatyzacją samochodową w tych maszynach to uszkodzenia sprężarek klimatyzacji. Typowe usterki to zniszczenie napędu /sprzęgła sprężarki – najczęściej całkowite – lub jej zatarcie.

W wszystkich ww. pojazdach uszkodzenie zespołu napędowego sprężarki klimatyzacji spowodowane jest długim i dynamicznym czasem pracy lub przebiegiem pojazdu. Stosowane w tych układach klimatyzacji sprężarki to typowe rozwiązania przeniesione z układów klimatyzacji aut osobowych. Sprężarki klimatyzacji pracują w nich latami a przebiegi bezawaryjne sięgają 200tyś km , dlaczego więc często nie wytrzymują roku np. w ciągnikach siodłowych ? To proste: – przebiegi w autach ciężarowych czy ciągnikach siodłowych (tzw. wozidłach) sięgają 100tyś rocznie podczas gdy w osobówce taki przebieg wykręcimy po 4-5 latach.

Obciążenie sprzęgła sprężarki i łożyska koła pasowego jest znacznie zwiększone i to jest główna przyczyna problemów z klimatyzacją. Dotyczy to również maszyn rolniczych czy budowlanych gdzie nie tyle przebieg jest ważny co godziny pracy układu klimatyzacji czy samej maszyny.

 

Źródło: http://www.klimatyzacja-samochodowa.net/sprezarki-kompresory-czesci/13-sprezarki-klimatyzacji-szczegolne-warunki-pracy/